De introductie

Spring naar menu

Aandacht voor bewegen op het werk

Iedere volwassene dient in totaal minimaal 30 minuten middelzwaar lichamelijk actief te zijn op de meeste, bij voorkeur op alle, dagen van de week, zo luidt de Nederlandse Norm Gezond Bewegen. Middelzwaar staat gelijk aan bijvoorbeeld stevig wandelen of fietsen. Een groot deel van de Nederlanders voldoet niet aan dit advies en dat is een risico.

Voorkomen is beter dan genezen
Voldoende lichaamsbeweging heeft een positieve invloed op iemands gezondheid en psyche. Regelmatig bewegen werkt preventief voor o.a. hart- en vaatziekten, osteoporose (botontkalking), diabetes, overgewicht, hypertensie (hoge bloeddruk), depressies en lage rugklachten. Dat leidt op het werk tot minder verzuim en ongevallen, betere arbeidsprestaties, een betere werksfeer (collega's hoeven het verzuim niet steeds op te vangen) en minder ziektekosten voor het bedrijf. De brochure 'Meer bewegen kan uw bedrijf winst opleveren' van TNO, NISB en CBO gaat in op beleid en programma's voor beweegstimulering binnen bedrijven.



Meer weten?


Neem contact op met:

Jan Jansen - info@bojanadvies.nl

Sarah Pos - s.pos@gezondadvies.org 

GEWICHTIG

GEWICHTIG

gezonde voeding en bewegen op het werk

Overgewicht kunnen we terugdringen door gezonde voeding en meer te bewegen. En dat kan ook op het werk.